Obsługa osób niesłyszących i niedosłyszących
Osoby niesłyszące i niedosłyszące, które chcą skorzystać z usług Urzędu Gminy Gródek, mogą liczyć na pomoc tłumacza języka migowego.
Uprawnienia takie wynikają z przepisów ustawy z 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się.
Aby skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego należy:
- zgłosić zamiar skorzystania z usług tłumacza języka migowego na co najmniej 3 dni robocze przed terminem planowanej wizyty w Urzędzie (z wyłączeniem sytuacji nagłych);
- wskazać metodę komunikowania się wraz z określeniem rodzaju i przedmiotu sprawy w sposób opisowy albo podając numer sprawy w toku.
Zgłoszenia należy dokonać w jednej z poniższych form:
1. Wypełnić wniosek o pomoc tłumacza języka migowego i:
a) przesłać e-mailem na adres dostep@grodek.pl lub
c) złożyć w sekretariacie Urzędu Gminy Gródek.
2. Zgłosić telefonicznie (za pośrednictwem osoby trzeciej, posiadającej sprawność komunikowania się), podając informacje określone we wniosku – tel. 85 718 06 64 lub 85 718 06 72.
W przypadku gdy, z przyczyn obiektywnych, niemożliwa będzie realizacja wniosku w zaproponowanym terminie poinformujemy o tym wskazując jednocześnie inny termin.
Świadczenie usługi tłumacza migowego jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych.
W przypadku korzystania przez osoby niesłyszące z pomocy tzw. osoby przybranej, czyli osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana w celu ułatwienia porozumiewania się i udzielenia pomocy w załatwieniu spraw - wizyta w Urzędzie nie musi być wcześniej uzgadniana.
Metryka strony