Obsługa osób niesłyszących i niedosłyszących

Osoby niesłyszące i niedosłyszące, które chcą skorzystać z usług Urzędu Gminy Gródek, mogą liczyć na pomoc tłumacza języka migowego.

Uprawnienia takie wynikają z przepisów ustawy z 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się.

Aby skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego należy:

  • zgłosić zamiar skorzystania z usług tłumacza języka migowego na co najmniej 3 dni robocze przed terminem planowanej wizyty w Urzędzie (z wyłączeniem sytuacji nagłych);
  • wskazać metodę komunikowania się wraz z określeniem rodzaju i przedmiotu sprawy w sposób opisowy albo podając numer sprawy w toku.

Zgłoszenia należy dokonać w jednej z poniższych form:

1. Wypełnić wniosek o pomoc tłumacza języka migowego i:

a) przesłać e-mailem na adres dostep@grodek.pl lub

c) złożyć w sekretariacie Urzędu Gminy Gródek.

2. Zgłosić telefonicznie (za pośrednictwem osoby trzeciej, posiadającej sprawność komunikowania się), podając informacje określone we wniosku – tel. 85 718 06 64 lub 85 718 06 72.

Wzór wniosku

W przypadku gdy, z przyczyn obiektywnych, niemożliwa będzie realizacja wniosku w zaproponowanym terminie poinformujemy o tym wskazując jednocześnie inny termin.

 Świadczenie usługi tłumacza migowego jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych.

W przypadku korzystania przez osoby niesłyszące z pomocy tzw. osoby przybranej, czyli osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana w celu ułatwienia porozumiewania się i udzielenia pomocy w załatwieniu spraw - wizyta w Urzędzie nie musi być wcześniej uzgadniana.

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Gródek

Wytwarzający/odpowiadający: Piotr Supronik

Data wytworzenia: 2020-12-14

Wprowadzający: Jakub Puciłowski

Data modyfikacji: 2021-02-04

Opublikował: Jakub Puciłowski

Data publikacji: 2020-12-14