Uchwała NR IV/27/07 w sprawie budżetu Gminy Gródek na rok 2007.

uchwała z dnia 2 lutego 2007r. Załączniki znajdują się w kategorii Budżet.
PROJEKT

UCHWAŁA NR IV/27/07 RADY GMINY GRÓDEK

z dnia 2 lutego 2007 r.

w sprawie uchwalenia budżetu gminy Gródek na rok 2007

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. , Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, 2006 r. Nr 17, poz. 128, Dz.U. Nr 181, poz. 1337) oraz art. 165, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, Nr 169, poz. 1420, 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217 i 1218, Nr 187, poz. 1381) uchwala się, co następuje:

§ 1. Ustala się:

1) Dochody budżetu gminy w wysokości 12.264.396 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1,

2) Wydatki budżetu gminy w wysokości 12.426.896 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2,

3) Źródłem sfinansowania deficytu budżetowego w kwocie 162.500 zł są przychody pochodzące z kredytu długoterminowego - zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały,

4) Limity wydatków na wydatki inwestycyjne w 2007 r. zgodnie z załącznikiem nr 3,

5) Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 1.124.982 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4,

6) Przychody budżetu w wysokości 638.356 zł, rozchody w wysokości 475.856 zł, zgodnie z załącznikiem nr 5,

7) W budżecie tworzy się rezerwę ogólną w wysokości - 48.000 zł,

8) Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 6,

9) Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 7,

10) Ustala się dochody w kwocie 51.030 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 67.911 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych,

11) Plan przychodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo), dla zakładów budżetowych: przychody - 1.925.000 zł, wydatki - 1.904.491 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8,

12) Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody - 203.968 zł; wydatki - 196.778 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8,

13) Dotacje przedmiotowe dla Komunalnego Zakładu Budżetowego w Gródku z tytułu dopłaty do kosztów wywozu nieczystości płynnych i oczyszczalni ścieków - 90 000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9,

14) Dotacje podmiotowe dla gminnych instytucji kultury na łączną kwotę - 350.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 10,

15) Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę - 97.000 zł, zgodnie załącznikiem nr 11,

16) Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:

a) przychody - 33.500. zł,

b) wydatki - 25.500 zł,

zgodnie z załącznikiem nr 12,

17) Dotacje i pomoc finansowa Gminy Gródek dla innych jednostek sektora finansów publicznych w łącznej kwocie 25.400 zł - zgodnie z załącznikiem nr 13,

18) Limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:

  1. spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów - w kwocie 475.856 zł.

§ 2. Upoważnia się Wójta Gminy do:

1) zaciągania kredytów, kredytów pomostowych i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 1.008.000 zł,

2) zaciągania zobowiązań:

a) na finansowanie wydatków inwestycyjnych, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załącznikach nr 3 i nr 4,

b) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2008) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2008 roku na łączną kwotę 800.000 zł,

c) dokonywania w planie wydatków zmian polegających na przenoszeniu wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działów, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,

d) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków oraz w planie dochodów własnych i wydatków nimi finansowanych, za wyjątkiem zwiększenia środków na wynagrodzenia,

e) przekazania kierownikom innych jednostek organizacyjnych gminy uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków,

f) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy,

g) w ramach planowanych wydatków budżetowych jednorazowo do kwoty 300.000 zł,

§ 3. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy Gródek.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2007 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy w Gródku

Wytwarzający/odpowiadający: Rada Gminy Gródek

Wprowadzający: Rada Gminy Gródek

Data modyfikacji: 2007-02-20

Opublikował: Piotr Supronik

Data publikacji: 2007-02-20