Uchwała Nr XXIII/150/05 w spr. zmian w budżecie Gminy Gródek na 2005 r.

.
GGSSS SGS

UCHWAŁA Nr XXIII/150/05 RADY GMINY GRÓDEK

z dnia 25 lutego 2005 r.

w sprawie zmian w budżecie Gminy Gródek na 2005 r.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 i 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203), art. 109, art. 110 ust. 1 i 2, art. 124 i art. 128 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148, Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 96, poz. 874, Nr 166, poz. 1611, Nr 189, poz. 1851; z 2004 r. Nr 19, poz. 177, Nr 93, poz. 890, Nr 121, poz. 1264, Nr 123, poz. 1291, Nr 210, poz. 2135, Nr 273, poz. 2703) uchwala się, co następuje:

§1. Dokonać zmian w budżecie gminy polegających na:

1) zwiększeniu planu dochodów o kwotę - 41 026 zł;

2) zwiększeniu planu wydatków o kwotę - 84 089 zł;

3) zmniejszeniu planu wydatków o kwotę - 43 063 zł,

zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały.

Budżet po dokonanych zmianach wynosi:

a) dochody - 9.324.144 zł, z tego dochody w kwocie 245.997 zł przeznacza się na spłatę rat pożyczek i kredytów,

b) wydatki - 9.698.147 zł,

c) źródłem sfinansowania planowanego deficytu budżetowego w kwocie 620.000 zł są przychody pochodzące z planowanych do zaciągnięcia: kredytu długoterminowego w wysokości 100.000 zł, kredytu długoterminowego w wysokości 220.000 zł, kredytu długoterminowego w kwocie 100.000 zł oraz długoterminowego kredytu bankowego w kwocie 200.000 zł.

§2. Dokonać zmian w załączniku Nr 5 do uchwały Nr XXII/137/05 Rady Gminy Gródek z dnia 31 stycznia 2005 r. w sprawie budżetu Gminy Gródek na 2005 r. w zakresie relizacji zadań inwestycyjnych zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały.

§3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Gródek.

§4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

Przewodnicząca Rady

Krystyna Klimkiewicz

Załącznik Nr 1

do uchwały Nr XXIII/150/05

Rady Gminy Gródek

z dnia 25 lutego 2005 r.

DOCHODY

w zł

DZ.

Rozdz.

§

Nazwa

Plan przed zmianą

Zmniejszenie

Zwiększenie

Plan po zmianie

801

80104

0830

Wpływy z usług

3.451

80

3.531

RAZEM ROZDZIAŁ 80104

3.451

80

3.531

854

85401

0830

Wpływy z usług

4.505

222

4.727

RAZEM ROZDZIAŁ 85401

4.505

222

4.727

852

85295

2030

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin

0

40.724

40.724

RAZEM ROZDZIAŁ 85295

0

40.724

40.724

RAZEM ZMIANA DOCHODÓW

7.956

41.026

48.982

Objaśnienie dokonanych zmian

1. Zwiększenie planu dochodów w rozdziale 80104 - Przedszkola w § 0830 - wpływy z usług o kwotę 80 zł związane jest ze zrealizowaniem dochodów z tytułu wnoszonych przez rodziców uczniów wpłat na dydaktyczno-wychowawczą opiekę nad dziećmi i doposażenie kuchni.

2. Zwiększenie planu dochodów w rozdziale 854 - Świetlice szkolne w § 0830 - wpływy z usług o kwotę 222 zł wynika z realizacji dochodów z tytułu wnoszonych opłat przez rodziców uczniów korzystających z opieki świetlicy szkolnej.

3. Zwiększenie planu dochodów w dziale 852 - Pomoc społeczna, rozdziale 85295 - Pozostała działalność w § 2030 - Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin o kwotę 40.724 zł wynika z zawiadomienia Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego Nr FB.II.3011-8/05 z dnia 3 lutego 2005 r. oraz zawartego porozumienia pomiędzy Wojewodą Podlaskim a Wójtem Gminy Gródek w sprawie dofinansowania zadania własnego gminy w ramach Programu „Posiłek dla potrzebujących. Środki te pochodzące z rezerwy celowej przeznaczone są na dofinansowanie realizacji Rządowego Programu „Posiłek dla potrzebujących”.

WYDATKI

w zł

DZ.

Rozdz.

§

Nazwa

Plan przed zmianą

Zmniejszenie

Zwiększenie

Plan po zmianach

750

75011

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

4.000

1.000

3.000

4270

Zakup usług remontowych

2.000

2.000

4300

Zakup usług pozostałych

3.620

1.000

2.620

RAZEM ROZDZIAŁ 75011

7.620

2.000

2.000

7.620

750

75023

4280

Zakup usług zdrowotnych

700

800

1.500

4300

Zakup usług pozostałych

65.800

800

65.000

6060

Wydatki na zakupy inwestycyjne

17.101

17.101

RAZEM ROZDZIAŁ 75023

66.500

800

17.901

83.601

754

75412

3020

Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń

350

1.000

1.350

4300

Zakup usług pozostałych

11.000

1.000

10.000

RAZEM ROZDZIAŁ 75412

11.350

1.000

1.000

11.350

756

75647

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

3.000

2.000

1.000

4300

Zakup usług pozostałych

4.200

1.000

5.200

4610

Koszty postępowania sądowego i prokuratorskiego

1.000

1.000

RAZEM ROZDZIAŁ 75647

7.200

2.000

2.000

7.200

801

80104

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

11.170

80

11.250

RAZEM ROZDZIAŁ 80104

11.170

80

11.250

801

80113

3020

Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń

700

300

1.000

4300

Zakup usług pozostałych

26.600

300

26.300

RAZEM ROZDZIAŁ 80113

27.300

300

300

27.300

801

80146

4300

Zakup usług pozostałych

11.830

700

11.130

4410

Podróże służbowe krajowe

3.850

182

3.668

RAZEM ROZDZIAŁ 80146

15.680

882

14.798

852

85212

3110

Świadczenia społeczne

949.000

18.980

930.020

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

11.576

11.576

4110

Składki na ubezpieczenia społeczne

1.995

1.995

4120

Składki na Fundusz Pracy

284

284

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

1.625

1.625

4300

Zakup usług pozostałych

3.500

3.500

RAZEM ROZDZIAŁ 85212

949.000

18.980

18.980

949.000

852

85295

3110

Świadczenia społeczne

35.000

40.724

75.724

RAZEM ROZDZIAŁ 85295

35.000

40.724

75.724

854

85401

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

3.431

222

3.653

RAZEM ROZDZIAŁ 85401

3.431

222

3.653

854

85446

4300

Zakup usług pozostałych

700

700

4410

Podróże służbowe krajowe

182

182

RAZEM ROZDZIAŁ 85446

882

882

900

90003

4300

Zakup usług pozostałych

163.500

8.501

154.999

RAZEM ROZDZIAŁ 90003

163.500

8.501

154.999

900

90015

4260

Zakup energii

165 000

8.600

156.400

RAZEM ROZDZIAŁ 90015

165.000

8.600

156.400

OGÓŁEM WYDATKI

1.462.751

43.063

84.089

1.503.777

Objaśnienie dokonanych zmian w planie wydatków na 2005 r.

  1. Zwiększenie planu wydatków w rozdziale 75011 - Urzędy wojewódzkie w § 4270 - zakup usług remontowych o kwotę 2000 zł wynika z potrzeby zabezpieczenia wydatków na naprawę sprzętu biurowego wykorzystywanego w Urzędzie Stanu Cywilnego w Gródku.

  2. Zwiększenie planu wydatków w rozdziale 75023 - Urzędy gmin, w § 4280 - zakup usług zdrowotnych wynika z konieczności zabezpieczenia potrzeb związanych z badaniami okresowymi pracowników, natomiast w § 6060 - wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych o kwotę 17.101 zł związane jest z przystąpieniem Gminy Gródek do wdrażania elektronicznych usług dla ludności w województwie podlaskim, w związku z czym zaistniała konieczność zabezpieczenia w budżecie Gminy odpowiednich środków na realizację zadania.

  3. Zwiększenie planu wydatków w § 3020 - wydatki osobowe nie zaliczone do wynagrodzeń w rozdziale 75412 - Ochotnicze straże pożarne o kwotę 1.000 zł wynika z konieczności zabezpieczenia środków na zakup odzieży roboczej, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

  4. Zwiększenie planu wydatków w § 4610 - koszty postępowania sądowego i prokuratorskiego w rozdziale 75647 - Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych o kwotę 1.000 zł wynika z potrzeby zabezpieczenia wydatków związanych z egzekucją komorniczą nieuregulowanych przez podatników zobowiązań wobec Gminy, natomiast w § 4300 - zakup usług pozostałych o 1.000 zł w związku z zabezpieczeniem wydatków pokrywających usługi pocztowe.

  5. Zwiększenie planu wydatków w § 3020 - wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń w rozdziale 80113 - Dowożenie uczniów do szkół o kwotę 300 zł wynika z konieczności zabezpieczenia środków na zakup odzieży roboczej, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

  6. Zmniejszenie planu wydatków w rozdziale 80146 - Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli o łączną kwotę 882 zł wynika z potrzeby wydzielenia wydatków związanych z dokształcaniem i doskonaleniem nauczycieli uczących w świetlicy szkolnej i jednoczesnego zwiększenia wydatków w dziale 854 - Edukacyjna opieka wychowawcza w rozdziale 85446 - Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli w § 4300 - zakup usług pozostałych o kwotę 700 zł i w § 4410 - podróże służbowe krajowe o kwotę 182 zł.

  7. Zmniejszenia o kwotę 18.980 zł w § 3110 - świadczenia społeczne w rozdziale 85212 - Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego związane jest z uwzględnieniem wysokości środków przeznaczonych na obsługę świadczeń rodzinnych w 2005 r., z tego zabezpieczono wydatki w § 4010 - wynagrodzenia osobowe pracowników na kwotę 11.576 zł, w § 4110 - składki na ubezpieczenia społeczne na kwotę - 1.995 zł, w § 4120 - składki na Fundusz Pracy na kwotę - 284 zł, w § 4210 - zakup materiałów i wyposażenia na kwotę - 1.625 zł i w § 4300 - zakup usług pozostałych na kwotę - 3.500 zł.

  8. Zwiększenie planu wydatków w rozdziale 85401 - Świetlice szkolne w § 4210 - zakup materiałów i wyposażenia o kwotę 222 zł wynika ze zrealizowania dochodów z tytułu pobieranych opłat od rodziców uczniów korzystających z opieki w świetlicy szkolnej przeznaczanych na zakup doposażenia świetlicy i zabezpieczenia dydaktyczno-wychowawczej opieki.

  9. Zwiększenie planu wydatków w rozdziale 85295 w § 3110 o kwotę 40.724 zł związane jest z otrzymaniem dotacji z budżetu państwa na realizację Rządowego Programu „Posiłek dla potrzebujących”.

  10. Wszystkie pozostałe zmiany wynikają z realizacji budżetu i związane są z urealnieniem planu w stosunku do bieżących potrzeb poszczególnych jednostek organizacyjnych.

Załącznik Nr 2

do uchwały Nr XXIII/150/05

Rady Gminy Gródek

z dnia 25 lutego 2005 r.

ZADANIA INWESTYCYJNE NA 2005 ROK

Nazwa zdania inwestycyjnego

Rok rozpocz zakończenia

Wartość zadania (szacunkowa)

Dotychczas poniesione wydatki

Środki wynikające z planów na 2005 r.

Środki do pozyskania z innych źródeł

1

Budowa kanalizacji sanitarnej we wsi Zarzeczany

2004

920 272

15 250

533 922

1

2005

239 910

71 190

2

60 000

3

2

Modernizacja ulicy Północnej w Gródku i budowa ulicy Piaskowej

2004

1 608 044

88 690

4

2005

379 838

517 316

2006

622 200

3

Budowa drogi Waliły Stacja - PGR Waliły

2004

1 835 194

22 823

2005

2006

453 093

1 359 278

5

4

Modernizacja ulicy Zwycięstwa w Gródku

2005

110 000

110 000

5

Modernizacja odcinka 970m drogi dojazdowej do gruntów rolnych we wsi Wiejki i Podozierany

2005

32 000

32 000

6

6

Budowa parkingu, dojazdów i chodników nad zbiornikiem wodnym w Zarzeczanach

2005

425 600

164 000

261 600

7

7

Budowa płyty boiska, oraz budowa budynku socjalnego wraz z ogrodzeniem i trybunami przy boisku nad zbiornikiem wodnym w Zarzeczanach

2004

708 276

267 313

2005

207 232

233 731

8

8

Zakup samochodu przystosowanego do przewozu motopompy i sprzętu gaśniczego na potrzeby OSP w Gródku

2005

54 900

54 900

9

9

Zakup sprzętu komputer-owego do biblioteki

2005

23 970

4 980

18 990

10

10

Modernizacja budynku szkoły w Gródku

2005

540 000

130 000

2006

410 000

11

Zakup zestawu komputerowego do Szkoły Podstawowej w Gródku

2005

4 500

4 500

12

Zakup 5 zestawów komputerowych wraz z oprogramowaniem oraz niezbędnego osprzętu do wdrożenia elektronicznych usług dla ludności

2005

68 403

17 101

51.302

11

RAZEM

2004

6 331 159

394 076

2005

1 344 461

1 748 051

2006

863 093

1 981 478

  1. Gmina Gródek podpisała umowę Nr Z/2.20/III/3.1/111/04/U/56/04 z dnia 20 grudnia 2004 r. o dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalego na kwotę 533.922,56 zł w ramach ZPORR inwestycji polegającej na budowie kanalizacji sanitarnej w miejscowości Zarzeczany;

  2. w ramach podpisanej przez Gminę Gródek umowy Nr Z/2.20/III/3.1/111/04/U/56/04 z dnia 20 grudnia 2004 r. o dofinansowanie inwestycji polegającej na budowie kanalizacji sanitarnej w miejscowości Zarzeczany współfinasnowanie z budżetu państwa dotyczy kwoty 71.189,68 zł;

  3. w celu realizacji inwestycji w 2005 roku polegającej na budowie kanalizacji sanitarnej w miejscowości Zarzeczany zaplanowano przekazanie kwoty 60.000 zł z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, zgodnie z ustawą o ochronie środowiska;

  4. planowane do pozyskania na modernizację ulicy Północnej i budowę ulicy Piaskowej w Gródku w ramach ZPORR;

  5. planowane do pozyskania środki z funduszy Unii Europejskiej - INTERREG na budowę drogi łączącej Waliły Stacja z PGR Waliły;

  6. Gmina Gródek zawarła umowę Nr WOD.3041-19/1/2002/2004 z 5 października 2004 r. z Województwem Podlaskim o przekazanie dotacji na kwotę 20.000 zł na inwestycję polegającą na modernizacji odcinka 970 m drogi dojazdowej do gruntów rolnych położonego na terenie wsi Podozierany i Wiejki oraz Aneks Nr WOD.3041-19/1/2002/2004 z dnia 2 grudnia 2004 r. przedłużający termin realizacji inwestycji do dnia 30 kwietnia 2005 r. Ze względu na niesprzyjające warunki atmosferyczne w czasie realizacji inwestycji w 2004 roku, co negatywnie wpłynęło na możliwość odbioru prac, nie było możliwe zakończenie i rozliczenie inwestycji w 2004 r., w związku z czym zaistniała konieczność ujęcia w budżecie 2005 roku wydatków inwestycyjnych związanych z modernizacją drogi i dokumentacją inwestycji;

  7. Gmina Gródek podpisała umowę grantową dla zdecentralizowanego programu: Zewnętrzna Pomoc Wspólnot Europejskim Nr 2003/3/PODLAS z dnia 30 grudnia 2004 r. o dofinansowanie ze środków PHARE w ramach Funduszu Małych Projektów Infrastrukturalnych zadania związanego z „Zagospodarowaniem turystycznym terenów rekreacyjno-sportowych wokół zbiornika wodnego w Zarzeczanach - budowę parkingu, chodników i dróg dojazdowych”;

  8. planowane do pozyskania środki z Urzędu Marszałkowskiego w ramach dopłat do stawek w grach liczbowych na realizację inwestycji z zakresu kultury fizycznej, rekreacji i sportu;

  9. Gmina Gródek zawarła umowę dotacji Nr 181/04/B-OZ/LZ-030/D z dnia 28 grudnia 2004 r. z Wojewódzkim Funduszem Ochorny Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku zgodnie, z którą otrzyma dotację w kwocie 27.000 zł na zakup samochodu Lublin przystosowanego do przewozu motopompy i sprzetu gaśniczego na potrzeby OSP w Gródku;

  10. Gmina Gródek wystąpiła z wnioskiem o pozyskanie środków ze ZPORR w ramach projektu „Biblioteki Publiczne - Internet - Społeczeństwa w województwie podlaskim w latach 2004-2006”;

  11. Gmina Gródek złożyła niezbędne dokumenty do przystąpienia do wdrażania elektronicznych usług dla ludności w województwie podlaskim - program realizowany przez Urząd Marszałkowski województwa podlaskiego.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy w Gródku

Wytwarzający/odpowiadający: Renata Wysocka

Wprowadzający: Renata Wysocka

Data modyfikacji: 2005-03-25

Opublikował: Dorota Bójko

Data publikacji: 2005-03-25