Opłata targowa

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych rada gminy może wprowadzić, w drodze uchwały, opłatę targową. Opłatę targową pobiera się od osób fizycznych, osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej dokonujących sprzedaży na targowiskach.

Opłacie targowej nie podlega sprzedaż dokonywana w budynkach lub w ich częściach.

Opłatę targową pobiera się niezależnie od należności przewidzianych w odrębnych przepisach za korzystanie z urządzeń targowych oraz za inne usługi świadczone przez prowadzącego targowisko.

Zasady ustalania i poboru oraz terminy płatności i wysokość stawek opłaty określa, w drodze uchwały, rada gminy. Rada gminy może zarządzić pobór tej opłaty w drodze inkasa oraz określić inkasentów i wysokość wynagrodzenia za inkaso.

Zobacz stawki opłaty targowej obowiązujące w Gminie Gródek – załącznik poniżej

Z opłaty targowej zwolnieni są rolnicy i ich domownicy, którzy w piątki i soboty będą prowadzili na targowisku gminnym „Mój Rynek” w Gródku sprzedaż produktów rolnych lub spożywczych oraz wyrobów rękodzieła wytworzonych w gospodarstwie rolnym.

Załączniki:

Ustawa o podatkach i opłatach lokalnych

Uchwała Rada Gminy Gródek w sprawie opłaty targowej na terenie Gminy Gródek

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Gródek

Wytwarzający/odpowiadający: Roman Łoziński

Data wytworzenia: 2021-02-16

Wprowadzający: Jakub Puciłowski

Data modyfikacji: 2024-01-24

Opublikował: Jakub Puciłowski

Data publikacji: 2021-02-16