Wymiana dowodów osobistych
Z dniem 31 grudnia 2007 r. upływa ustawowy termin wymiany książeczkowych dowodów osobistych.
Wydłużenie przez MSWiA do 31 marca 2008 r. czasu, w którym książeczkowe dowody osobiste będą mogły poświadczać tożsamość i obywatelstwo polskie, nie jest tożsame z przesunięciem terminu wymiany tych dowodów. Wnioski o nowy dowód należy w dalszym ciągu składać do 31 grudnia br.
Mieszkańcy gminy Gródek, aby wymienić dowód, powinni zgłosić się do Urzędu Stanu Cywilnego w Gródku, ul. Fabryczna 8 (tel. 085 7180 660), który pracuje:
poniedziałek w godzinach: 8ºº - 16ºº
wtorek - piątek w godzinach: 7³º - 15³º
Wymagane dokumenty:
wypełniony wniosek o wydanie dowodu osobistego;
dwie aktualne, wyraźne i jednakowe fotografie o wymiarach 45x35 mm, przedstawiające osobę bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami w taki sposób, aby ukazywały głowę w pozycji lewego półprofilu i z widocznym lewym uchem, z zachowaniem równomiernego oświetlenia twarzy.
Jednakże osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć do wniosku fotografie przedstawiające osobę w okularach z ciemnymi szkłami, a osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania - fotografie przedstawiające osobę z nakryciem głowy.
Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączania fotografii przedstawiających osobę w okularach z ciemnymi szkłami jest orzeczenie o niepełnosprawności osoby do 16 roku życia lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, która ukończyła 16 lat, z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane zgodnie z przepisami o orzekaniu o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności. Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączenia fotografii przedstawiającej osobę w nakryciu głowy jest zaświadczenie o przynależności do wspólnoty wyznaniowej;
dowód uiszczenia opłaty za wydanie dowodu osobistego;
odpis skrócony aktu urodzenia - w przypadku osób, które nie wstąpiły w związek małżeński i urodzone są poza terenem gminy Gródek;
odpis skrócony aktu małżeństwa wraz z adnotacją o aktualnie używanym nazwisku - w przypadku osób, które zawarły związek małżeński poza terenem gminy Gródek.
Przy wymianie dowodu osobistego, jeżeli dane zawarte w dowodzie osobistym nie uległy zmianie, a w dokumentacji dowodowej znajdują się odpisy akt stanu cywilnego wnioskodawcy ponowne złożenie odpisów akt stanu cywilnego nie jest wymagane;
posiadany dowód osobisty (do wglądu).
Opłata za wymianę dowodu osobistego wynosi 30 zł i należy ją uiścić w kasie Urzędu Gminy Gródek, ul. Chodkiewiczów 2 lub na rachunek bankowy Nr:
76 8060 0004 0392 3634 2000 0010.
Wszelkich informacji zainteresowanym w zakresie spraw związanych z wymianą dowodów osobistych udziela Pani Aleksandra Michalczuk - Inspektor ds. Obywatelskich Urzędu Gminy Gródek tel. 085 7180 660.
Uwaga !
Istnieje możliwość udzielenia pomocy wnioskodawcom pozostającym w trudnej sytuacji materialnej, uniemożliwiającej im wniesienie opłaty za wydanie dowodu osobistego. Z mocy prawa z opłat tych zwolnione są osoby otrzymujące zasiłki stałe z pomocy społecznej. W takim przypadku do wniosku należy dołączyć zaświadczenie wydane w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej.
W sytuacji, gdy w gospodarstwie domowym wnioskodawcy dochody na jednego członka rodziny nie przekraczają 351zł i występują przesłanki określone w ustawie o pomocy społecznej, m.in. takie jak bezrobocie, choroba, niepełnosprawność - istnieje możliwość skorzystania z jednorazowego zasiłku celowego na wymianę dowodu po uprzednim przeprowadzeniu wywiadu środowiskowego przez pracownika socjalnego GOPS.
Szczegółowych informacji w tym zakresie udziela Pani Krystyna Sawicka - Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gródku tel. 085 7180 127.
Metryka strony