Akcja "Przejrzysta Gmina"

...
Untitled



0x01 graphic

Akcja „Przejrzysta Polska”

Gmina Gródek przystąpiła do Akcji Społecznej Dla Samorządów „Przejrzysta Polska”. Znaleźliśmy się w gronie 775 samorządów z całej Polski chcących doskonalić zasady dobrego rządzenia: przejrzystości, braku tolerancji dla korupcji, partycypacji społecznej, przewidywalności, fachowości i rozliczalności.

Organizatorami Akcji są: Gazeta Wyborcza, Fundacja AGORA, Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności, Program przeciw Korupcji Fundacji im. Stefana Batorego, Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej, Centrum Edukacji Obywatelskiej.

Akcja ma na celu promowanie uczciwości i skuteczności w samorządach, a równocześnie przyczynić się do do pobudzenia aktywności obywatelskiej.

Więcej informacji o akcji na stronie http:// www.gazeta.pl/przejrzystapolska.

Warunkiem uczestnictwa w akcji jest wdrożenie co najmniej 6 zadań obligatoryjnych. W związku z przystąpieniem do akcji zadeklarowaliśmy realizację w okresie do końca 2005 r. następujących zadań:

  1. Opracowanie opisu usług świadczonych przez samorząd.

  2. Opracowanie systemu oznakowania wewnętrznego w urzędzie.

  3. Opracowanie gminnego katalogu firm.

  4. Wypracowanie i wdrożenie kodeksu etycznego pracowników urzędu.

  5. Opracowanie kodeksu postępowania.

  6. Opracowanie i wdrożenie programu współpracy z organizacjami pozarządowymi.

  7. Stworzenie „mapy aktywności” organizacji pozarządowych i inicjatyw na terenie gminy - wykazu organizacji wraz ze wskazaniem rodzaju działalności.

  8. Opracowanie krótkiego materiału przybliżającego mieszkańcom istniejący w gminie aktualny strategiczny dokument rozwojowy.

  9. Opracowanie wieloletniego planu finansowego (WPF) i wieloletniego planu inwestycyjnego (WPI) oraz krótkiego materiału przybliżającego plany mieszkańcom.

  10. Wprowadzenie procedury naboru na każdy wakat w urzędzie gminy. Procedura musi zawierać wymóg konkursów na stanowiska kierownicze.

  11. Wprowadzenie systemu oceny pracy urzędników.

  12. Urząd przygotuje i rozpropaguje książeczkę (coroczny informator budżetowy dla mieszkańców) pt. „Skąd mamy pieniądze i na co je wydajemy”.

Koordynatorem akcji w Urzędzie Gminy Gródek jest Sekretarz Gminy Lilia Waraksa.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy w Gródku

Wytwarzający/odpowiadający: Lilia Waraksa

Wprowadzający: Lilia Waraksa

Data modyfikacji: 2005-05-30

Opublikował: Dorota Bójko

Data publikacji: 2005-05-30